L     Řím 2014

Home

Fotogalerie

Itálie, Řím, Vatikán

24.5. sobota   Procházka Římem.
Z letiště jedeme na hotel. Ještě se nemůžeme ubytovat, jen tam necháváme věci a jdeme pěšky skrz nádraží na oběd. Po ubytování přejíždíme ke Kolosseu. Průvodkyně má vysílačku a my sluchátka, takže ji slyšíme i na větší vzdálenost. Jdeme podél Forum Romanum, Trajánova sloupu, Pantheonu na Piezza Navona. Autobusem přjíždíme na večeři, kde nás vítají muzikanti.
25.5. neděle   Hledání s Ipodem.
Ráno fasujeme Ipod, ve kterém jsou nahrány stanoviště. Naše Hradecká skupina začíná na Španělských schodech. Na každém stanovišti na nás vyskočí několik otázek. Na schodech se mýlíme jen v počtu těchto schodů. Postupně jsme se propracovali do kavárny, kde jsme uvízli na pivu. Cílovou hospodu jsme také našli a výměnou za Ipody jsme dostali oběd. Odpoledne se procházkou vraceli zpátky na hotel. Na památníku Emanuela jsme výtahem vyjeli až na hoření vyhlídku. K večeři nám kromě jídla a vína nabídli operní árie.
26.5. pondělí   Vatikán.
Odjíždíme k Vatikánským muzeím. Už před vchodem jsou davy lidí, spousta výprav, chaos. Uvnitř s lístky se chaos stupňuje. Ale potom už je to v pohodě. Pozvolna plyneme s davem k Sixtinské kapli. Uvnitř kaple je lidí jak v přeplněné tramvaji. Výzdoba nádherná, ale davy narušují mystiku místa. Z kaple krátký přesun do Baziliky svatého Petra. Díky tomu jak je obrovská, tak je tam podstatně volněji. Na oběd jsme v malé hospůdce, kde je také velmi těsno.

Po obědě se vracíme postranními uličkami. Procházíme podél sedících Italů, malých krámků, tržnicí. Na piazza Mattei obdivujeme roztomilou fontánu delle Tartarughe, které říkáme Želvičky.

Po návratu na hotel, jedeme do picérie. Uhňácali jsme si těsto a potom si z vykynutého těsta vyváleli svoji picu. Opravdu ji potom dali do pece a měli jsme ji k večeři. Byla dobrá.

27.5. úterý   Poslední procházka po Římě.
Dopoledne ještě máme čas. Jdeme k Quattro fontáně. Pěkné sochy znázorňují 4 světadíly. Provoz na rušné křižovatce poněkud ztěžuje fotografování. Ještě si prohlédneme chrám Santa Maria Maggiore a jedeme na letiště.

Pěkný, dobře organizovaný výlet. Za krátkou dobu jsme viděli hodně věcí, navštívili řadu památek i získali mnoho příjemných vzpomínek.

Fotogalerie

Výběr z mých fotografií najdete tady.
Odkazem se dostanete do fotogalerie. Ještě vám popíšu možnosti ovládání.
Na další / předcházející fotku můžete jít i klikáním ve fotografii. Kliknutím uprostřed fotografie se dostanete zpět na index. Mezerníkem můžete pustit prezentaci. Implicitní hodnota výměny fotek je 4 s. Změnit ji můžete dvoj klikem na tlačítko nejvíc vpravo vedle nadpisu.

Pro tuto webovou prezentaci jsem musel snížit rozlišení fotografií. Pokud máte zájem o některé fotografie ve vyšší kvalitě, klidně mi napište. E-mail: Petr

Připomínky mi nechávejte v rubrice Vzkazy a drby
Zpět na první stránku zde