L     Rakouské řeky 2016

30.7.2016 - 6.8.2016

Home

Fotogalerie

Řeky v Rakousku a jeden kopec

30.7. sobota   Přesun + řeka Kamp .
Zase ty noční uhelné sklady v Zábřehu. Scházíme se na čas a v 4:30 vyrážíme. V 8:40 už jsme v u řeky Kamp tady. Vody sice není příliš mnoho, ale má příjemných 15 °C. Stav spíše na spodní hraně sjízdnosti. Jedno trochu obtížnější místo prohlížíme a v pohodě jedeme.

Řeka Kamp

Příjemná jízda údolím. Svačíme na louce tady. Od jezu tady obtížné a dlouhé přenášení přes kopec. Řeka líně plynula a ani my jsme příliš aktivní nebyli. Mnohem aktivnější byli bobři, které jsme pozorovali. Pokusili jsme se přistát na místě, které nebylo nic moc. Hodně kopřiv a keřů. Z křovin se prodral chlápek a s výkřiky private nás vyhnal. Přistáli jsme o kousek níž u kajakové základny tady Krásně sečená travička a usměvaví lidé.
V 15:20 pokračujeme autem do kempu tady. V 19:30 jsme na místě.
31.7. neděle   Steyr - dolní
V 9:00 vyrážíme z kempu a za hodinu jsme u řeky Steyr tady. Startujeme těsně pod elektrárnou. Široká řeka, ne příliš obtížná. U přítoku průzkum proti proudu. Potkali jsme jeden raft, 3 kajakáře a jednu posádku na ovále na přehradu.

Řeka Steyr

Končíme u mostu tady. Potom se jedem podívat na horní vysedací místo. Jdeme se podívat kousek proti proudu, ale začalo pršet a tak se vracíme zpátky do kempu. Večírek pod plachtou, protože pršelo.
1.8. pondělí   Řeka Teichel
Pršelo celou noc až do rána. Zajeli jsme se podívat na Steyr k vodopádu. Hodně vody a nad řekou mlha a tak se toho bojíme. Přejíždíme na řeku Teichel. V 11:20 už jsme tady a nasedáme. Nejprve vrbičkama, dva prahy, které byly obtížnější prohlédnout než sjet. Potom se to změnilo v pěknou zajímavou řeku, dlouhé peřeje, pár obtížnějších míst. Vysoké stěny ze slepence.

Řeka Teichel

Podjíždí se několik dálničních mostů. Svačinu si dáme tady. Čistá voda, Pěkná krajina. Končíme u mostu tady v 15:30. Aby mi Majka pokazila pěkný den, tak mě hodila do řeky do proudu, abych si trochu zaplaval a malinko se otřískal o šutráky. Ještě se zajedeme podívat na Steyr, na autobus v řece. Kolem něj to vypadá dost divoce.

Večírek se nám o půl desáté pokusil přerušit nějaký dědula, z druhé strany kempu, že chce jít do postele.
2.8. úterý  Steyr - horní
Ranní mlha se rozplynula a vysvitlo slunce. Balíme, opouštíme kemp a jedeme se pokusit o Steyr. Oproti včerejšku, jak mávnutím čarovného proutku se nepřátelská hrozivá řeka změnila v přívětivou alpskou. Čistá i když chladná voda, dlouhé peřeje, ale i našly se i odpočinkové tišiny. Pár obtížnějších míst z nichž jedno některé z nás zlákalo ke koupeli. Ještě se k nám přidala německá kajakářka. Obtížnou peřej za lávkou, která včera vypadala hrozivě, všichni sjeli. I když někteří s mezipřistáním.

Řeka Teichel

A potom už autobus, velká skála uprostřed řeky. Dala se objet zleva. Pod autobusem ještě jedna poslední peřej. Potom už jen ne příliš dlouhý dojezd ke schodům. Pivečko. Svačinka.

Přejíždíme do Schladmingu a ubytováváme se v kempu tady. V kempu jsme vyfasovali kartičku na záchod a kartičku na výlet a bazén. Bazén využíváme a po koupeli jdeme na pizu.
3.8. středa   Hora Großer Koppenkarstein
Dneska vužíváme místní dopravu. Hodinu jedeme autobusem k lanovce na Dachstein. I v autobuse funguje kartička na výlety, takže nic neplatíme. Když přijedeme do Ramsau am Dachstein, tak v rychlosti vyřizujeme rezervaci na gondolu a frčíme nahoru. Naším cílem je Großer Koppenkarstein. Chvíli se vozíme po pojízdných chodnících a potom začneme cestu po ledovci. Pod skálou si bereme úvazky. Nejprve jsme se nachytali na lanovou cestu, kterou si udělali dělníci, kteří tahali elektrický kabel. Potom už po správném Kletersteigu nahoru.

Výstup na Großer Koppenkarstein

Chvílemi trochu mlhy a foukalo. Cesta úplně lehká nebyla. Museli jsme zdolat pár obtížnějších výšvihů. Velkou atrakcí, která nás hodně zdržela, byl lanový most. Někteří s ním měli trochu problémy. Úplně na vrchol jsme nedošli. Už se nám krátil čas. Otáčeli jsme tady. Zpátky jsme šli znovu přes mostek. Část výpravy šla raději objížďkou. Ti nejodvážnější a nejzdatnější se k lanovce vraceli pěkným Kletersteigem se závěrečným přelezem zábradlí na vyhlídkovou plošinu. Ostatní se nahoru svezli pojízdným chodníkem. Úplně se vyjasnilo a tak na dolní stanici lanovky debužírujeme na slunci. Po návratu do města jsme nejdříve poseděli v Bille u chlazeného plechovkového a potom jdeme na chvilku do bazénu.
4.8. čtvrtek   Kelchsauer Ache
V noci pršelo. balíme mokré stany a přejíždíme na Kelchsauer Ache. V kempu tady rychle stavíme stany a pokračujeme k řece. Startujeme u mostu nad kempem tady. Asi trochu méně vody než minule, ale stále to je divoká prudká řeka a tak to pár posádek zlákalo k plavání mimo loď. Někteří dokonce obětovali svůj pitný režim říčním bohům. Za soutokem pokračujeme po Brixentaler Ache.

Kelchsauer Ache

Tady už je to klidnější. První jez přenášíme vlevo a startujeme do prudkého proudu. Na druhém jezu je dlouhé přenášení vpravo. Pod jezem výrazně ubylo vody a jízda se změnila v holomajznu mezi kameny. Následovali 3 stupně po prohlédnutí sjízdné. Obzláště ten prvý se FWJ velmi líbil. Pod stupni řada prahů. Končíme pod dálničním mostem tady. Ještě jsme absolvovali krátkou prohlídku Loferu tady.
5.8. Pátek   Vinařství Židek
Přestalo pršet. Začalo lejt a to fest. Povedlo se postavit plachtu a tak snídáme mezi stany. Voda nám stačí zezhora a tak se na řeku nikomu nechce. Přejíždíme do Čech a pohotově se nám povedlo zajitit návštěvu u Židka ve viném sklepě. Večírek se vydařil a celý jeho průběh se dosud nepovedlo zrekonstruovat.

Vinařství Židek

Umožnil nám přespání ve spacácích pod střechou. Cestou domů se ještě stavujeme u Kohoutů, abychom viděli jak probíhá rekonvalescence Markéty.

A nakonec. Kdo tam všechno byl.

Franta Švarc Martina Petr Hnyk Marie Hnyková

Teta Kotlice
Mirek Novák Franta Hrníčko Petr Winkler

Fotogalerie

Výběr z mých fotografií najdete tady.
Odkazem se dostanete do fotogalerie. Ještě vám popíšu možnosti ovládání.
Na další / předcházející fotku můžete jít i klikáním ve fotografii. Kliknutím uprostřed fotografie se dostanete zpět na index. Mezerníkem můžete pustit prezentaci. Implicitní hodnota výměny fotek je 4 s. Změnit ji můžete dvoj klikem na tlačítko nejvíc vpravo vedle nadpisu.

Pro tuto webovou prezentaci jsem musel snížit rozlišení fotografií. Pokud máte zájem o některé fotografie ve vyšší kvalitě, klidně mi napište. E-mail: Petr

Připomínky mi nechávejte v rubrice Vzkazy a drby
Zpět na první stránku zde