L     Paříž 2015

Home

Fotogalerie

Paříž

8.5. Pátek   Den první přílet. Martovo pole.
Spíme v Hradci, abychom si ušetřili kus ranní jízdy. Ve 2:00 se s drobnými problémy naskládáme do auta k Cardom a ve 3:45 jsme v Tuchoměřicích kde u Fajn Parkingu necháváme auto. Z Prahy odlétáme v 6:00. Cvíli pozorujeme krajinu pod námi, kde převládá žluť řepkových polí. V 8:00 už jsme v Paříži na letišti Charles de Gaulle tady.

Následuje okružní cesta městem. Ve Francii je také svátek, proto jsou některé bulváry uzavřeny a průvodkyně musí vymýšlet náhradní trasy. Naše první zastávka je u Invalidovny (Institution Nationale des Invalides). Cestou k hotelu ještě potkáváme kavalérii, která jede na oslavy konce války. Mnoho desítek jezdců na koních, slavnostně vyzdobených míří na Champs-Elysees.

Potom už zamíříme k hotelu Novotel Paris Centre Tour Eiffel tady.

V hotelu se ještě nemůžeme ubytovat, takže věci necháváme v garáži a jdeme na oběd. Inzerované nealko nápoje jsou voda a víno. Po obědě jdeme na umělý ostrov Île aux Cygnes se sochou Svobody. Procházkou po ostrově dojdeme na Martovo pole. Cestou se ještě zastavujeme u české ambasády. Potom už se procházíme po Martově poli (Champ-de-Mars), pod Eiffelkou přejdeme na druhý břeh Sény k nádherným fontánám a paláci Trocadero. Potom se pomalu vracíme pěšky do hotelu. Cestou ještě kupujeme kovové makety Eiffelovy věže v několika různých velikostech.

Na večeři jedeme metrem do restaurace v Montparnasse Tower v 56 patře s výhledem na Eiffelovu věž tady.

9.5. Sobota
Ráno jedeme vlakem na Saint-Michel. Zvláštností Paříže je, že včerejší metro jelo nad zemí, tak dnešní vlak jede pod zemí. Od Fontaine Saint-Michel jdeme přes Petit-Pont ke katedrále Notre-Dame. Na náměstí před katedrálou je festival pekařů a tak je tam dost rušno. Cestou k Louvru se zastavuji v kostele Église Saint-Germain-l'Auxerrois (svatého Heřmana z Auxerrois). Sloužil k bohoslužbám královské rodině, která bydlela v nedalekém paláci Louvre. Probíhá tam svaté přijímání, hrají varhany, zpívá se. Odtud projdu Louvrem podél pyramidy a fontán. Chvíli postojím u party muzikantů, který jednak pěkně hrají a ještě si užívají estrádu.

Dále pokračuji královským palácem (Cour d'Honneur du Palais Royal) a zahradami královského paláce.

Oběd máme vedle divadla Folies Bergere. Tady vystupovali např. Maurice Chevalier, který zde začínal v roce 1909, Jean Gabin (1922), Josephine Bakerová nebo Charlie Chaplin. Je to malá restaurace Auberge Du Pere Louis tady.

Po obědě se metrem přesouváme na Trocadero a míříme k Eiffelově věži. Jako skupina jdeme bez fronty a vyjíždíme do druhého patra. Výš se nedostaneme. Na další výtah je velká fronta. Ale i z druhého patra jsou nádherné výhledy po celé Paříži. Dolů jsme si seběhli po schodech.

Večeři jsme měli na lodi. Proti proudu jsme vyjeli až k ostrovu Ile Saint-Louis, který jsme obepluli a po proudu jsme otáčeli pod sochou Svobody.

Do hotelu se vracíme pěšky. Nejdeme hned na hotel, ještě posedíme v kavárně na druhém břehu Seiny s výhledem na Eiffelovu věž.

10.5. Neděle
Ráno jedeme autobusem ne Sacré-Cour. Navštěvujeme baziliku a náměstí Place Du Tertre, které je zaplněno malíři, kteří zde prodávají své výtvory turistům. Pokračujeme na vinice Les Vignes de Montmartre, kde absolvujeme poněkud zdlouhavou přednášku. Na oběd jsme v restauraci na Place Du Tertre, kde ochutnáme i šneky.

Vracíme se pěšky po bulváru de Clichy kolem Le Moulin Rouge. Je to příjemná procházka álejí. Chvíli odpočíváme v parku Monceau. Na trávě posedávají a polehávají Francouzi a užívají si prosluněné odpoledne. Než dojdeme k Vítěznému oblouku, tak si v jedné kavárničce dáme kávu a sklenku vína. Obcházíme Vítězný oblouk, jdeme i k hrobu neznámého vojína. Chystá se tam nějaká slavnost. Je tam hodně válečných veteránů s vyznamenáními na prsou. Pomalu jdeme po Champs-Elysees dolů, kde ve spodní části máme večeři ve Villa Spicy. Před večeří máme chvilku času a tak vyzkoušíme lavičku v parku Jardin Des Champs-Elysees. Z večeře jedeme autobusem na hotel.

11.5. Pondělí
Ráno musíme zabalit a vyklidit pokoj. Oběd máme v Hard Rock Cafe na bulváru Montmartre. Na obrazovkách tam promítají videoklipy, na stěnách je mnoho památek na slavné hudebníky. Odsud je to jen kousek do Lafayette. Tam pro nás nachystali módní přehlídku. Po přehlídce si chvíli užíváme výhled ze střechy a potom obdivujeme interiér tohoto obchodního domu. Jdeme pomalu pěšky zpátky k hotelu. Prohlédneme si kostel La Madeleine, Place de la Concorde, Tuileries Garden a malým Vítězným obloukem (Arc de Triomphe du Carrousel) projdeme do Louvru. Dojdeme až k Musee D'Orsay, vyfotíme si sochy a vlakem dojedeme k hotelu. Ještě závěrečné foto a pomalu míříme na letiště.

21:20 odlet.
23:05 přistání v Praze.

Zajímavé odkazy
Paříž pro pokročilé.

Fotogalerie

Výběr z mých fotografií najdete tady.
Odkazem se dostanete do fotogalerie. Ještě vám popíšu možnosti ovládání.
Na další / předcházející fotku můžete jít i klikáním ve fotografii. Kliknutím uprostřed fotografie se dostanete zpět na index. Mezerníkem můžete pustit prezentaci. Implicitní hodnota výměny fotek je 4 s. Změnit ji můžete dvoj klikem na tlačítko nejvíc vpravo vedle nadpisu.

Pro tuto webovou prezentaci jsem musel snížit rozlišení fotografií. Pokud máte zájem o některé fotografie ve vyšší kvalitě, klidně mi napište. E-mail: Petr

Připomínky mi nechávejte v rubrice Vzkazy a drby
Zpět na první stránku zde

[CNW:Counter] free counters
„Žití, to je největší umění na světě, neboť většina lidí pouze existuje.“ Oscar Wilde